Jak zwiększyć sprzedaż
z newslettera sklepu,
wykorzystując
wiadomość powitalną?
Na przykładzie willsoor-shop.pl
Cele działań
Wzrost wielkości bazy newslettera
Sposób
- Dodanie formularza zapisu typu pop-up
(10% rabatu na pierwsze zakupy) - Dodanie wiadomości powitalnej z zachętą
(10% rabatu)
Wzrost konwersji z newslettera
Sposób
- Nowe rozplanowanie układu wewnątrz newslettera
- Pozostałe działania sprzedażowe:
Zaangażownie klientów sklepów offline
Rozbudowa bazy
Jak to zrobić?
Co daje formularz pop-up? Zwrócenie uwagi subskrybentów na newsletter
Możliwość łatwiej segmentacji odbiorców np. kobieta, mężczyzna
Możliwość prezentacji zachęty zakupowej w atrakcyjnej formie
Wiadomość powitalna
Większość sklepów internetowych oferujących newsletter komunikację z klientem na etapie zapisywania się do newslettera kończy na wysłaniu wiadomości aktywacyjnej.
Jednakże w momencie potwierdzenia przez użytkownika chęci uczestniczenia w newsletterze mamy wyjątkową możliwość wysłania pierwszych komunikatów sprzedażowych, które jak pokazują badania mają bardzo dużą skuteczność.
Efekty
Średnio popup z formularzem zapisu daje 360% więcej subkrypcji, niż dotychczasowy (uśredniony okres 4-6 miesięczny).
W ciągu 23 dni nastąpił wzrost bazy o 16.44% dzięki formularzowi popup i wiadomościom powitalnym.
Zapisy do newslettera dla Pań stanowią 29% zapisów do bazy Panów.
Poprawa konwersji
Jak to zrobić?
Dotychczasowy email marketing marki Willsoor opierał się o uniwersalny szablon emailowy udostępniany za darmo przez jeden z sysemów do masowej wysyłki emaili. Nie oferował on jednak możliwości sprzedażowych, które da się osiągnąć projektem dedykowanym pod specyficzne potrzeby marki. Projektowanie zaczęto od sformułowania istotnych elementów efektywnego maila sprzedażowego:
This is a text block. Click the edit button to change this text..
This is a text block. Click the edit button to change this text..