Krok po kroku: Integracja ze stroną www cz. 1/3. Dodawanie formularza subskrypcji.
Krok po kroku: Integracja ze stroną www cz. 2/3. Opcje formularza.
Krok po kroku: Integracja ze stroną www cz. 3/3. Konfiguracja przekierowań.

Jeśli nie chcesz zagłębiać się w szczegóły tylko błyskawicznie dodać formularz do swojej strony – skorzystaj ze ściągi.

Jeśli chcesz dokładnie poznać sposób połączenia Twojej strony www z systemem Sendingo oraz chciałbyś dowiedzieć się czegoś o dobrych praktykach email marketingu, to ten artykuł jest dla Ciebie. Po jego przeczytaniu będziesz potrafił/a samodzielnie zintegrować swoje konto Sendingo z praktycznie dowolną stroną www. W końcowym etapie konfiguracji podstawowa znajomość HTML i CSS może być przydatna, ale jeśli nie posiadasz takich umiejętności poproś znajomego, albo skontaktuj się z nami, chętnie odpowiemy na wszelkie pytania 🙂

Zatem do dzieła!

Krok 1. Wybór listy subskrybentów

Po zalogowaniu się na nasze konto, przechodzimy  do zakładki "subskrybenci" i wybieramy listę, do której chcielibyśmy, aby zapisywali się użytkownicy odwiedzający naszą stronę.

Listy subskrybentów

Jeśli taka lista subskrybentów nie istnieje, można ją łatwo utworzyć klikając na przycisk "utwórz" w panelu bocznym i wpisując żądaną nazwę. Należy pamiętać o trafnym wyborze nazwy listy, ponieważ może być ona widoczna dla subskrybentów. Dobrą nazwą może być np. "Newsletter NAZWA FIRMY" albo "NAZWA FIRMY – Aktualności".

Krok 2. Przejście do kreatora formularzy

Po wybraniu interesującej nas listy, klikamy w przycisk „integruj” znajdujący się na dole tabeli z widokiem subskrybentów, przechodząc tym samym do ustawień formularza dla tej listy.

Przycisk integruj

Krok 3. Formularz email marketingowy

Znajdujemy się teraz w konfiguratorze formularzy.

Formularz integracji

Widok formularza dzieli się na trzy zasadnicze sekcje:

  • Opcje formularza
  • Ustawienia przekierowań URL
  • Podgląd formularza.

Każdą z nich omówimy w kolejnych krokach.

Krok 4. Opcje formularza subskrypcyjnego

Naszym zadaniem będzie takie skonfigurowanie formularza, aby był on maksymalnie użyteczny do naszych celów email marketingowych. Domyślne opcje są dobre do większości zastosowań, jednak nie bójmy się trochę poeksperymentować i dostosować formularz do naszych potrzeb.

Opcje formularza subskrypcji

Szczegółowy opis dostępnych opcji znajduje się w drugiej części tego artykułu.

Krok po kroku: Integracja ze stroną www cz. 2/3. Opcje formularza.

Krok 5. Przekierowania URL na Twoją stronę

Na dole ekranu znajduje się sekcja, w której można edytować przekierowania URL. Chociaż może to brzmieć enigmatycznie, nie ma się czego obawiać. Skuteczne posługiwanie się email marketingiem polega również na wykorzystywaniu spersonalizowanych treści i dzięki tym ustawieniom możemy to osiągnąć, np. wyświetlając potencjalnemu klientowi powitalna stronę z jego imieniem i nazwiskiem po udanej subskrypcji do Twojego newslettera.

Przekierowania z formularza subskrypcji

Oprócz adresów url można też używać zmiennych, które szczegółowo zostały opisane w trzeciej części artykułu.

Krok po kroku: Integracja ze stroną www cz. 3/3. Konfiguracja przekierowań.

Krok 6. Testowanie formularza

Cały czas dostępny jest podgląd formularza, który odświeża się automatycznie po każdej zmianie mającej wpływ na jego wygląd. Formularz jest cały czas aktywny i możemy go przetestować wprost z naszego konta! Wpisujemy adres email i czekamy na wiadomość powitalną. UWAGA: Należy do formularza wpisywać tylko adresy email, których jest się właścicielem, ponieważ za pośrednictwem formularza system dokonuje rzeczywistej rejestracji adresu email.

Podgląd formularza subskrypcji

Krok 7. Pobranie kodu formularza

Aby podejrzeć kod HTML/Javascript należy posłużyć się przyciskiem "Pokaż kod HTML formularza". Skopiowany kod jest w pełni funkcjonalny i gotowy do użycia na dowolnej stronie www, zalecamy jednak ostylowanie formularza przy pomocy CSS, aby grafika na strony pozostała spójna z formularzem. Jeśli wiesz jak to zrobić, to trzymamy za Ciebie kciuki! 😉 Jeżeli masz z tym problemy, to skontaktuj się z nami, a z pewnością Ci podpowiemy 🙂

Kod formularza subskrypcji

Krok 8. Gotowe!

Pozostaje teraz obserwować pojawiających się na Twoich listach coraz to nowszych subskrybentów. Jeśli jednak nie zauważysz od razu tłumnie pojawiających się adresów email w Twojej bazie, to nie przejmuj się, nie wszystko naraz. Konsekwentne wykorzystywanie narzędzie email marketingu na pewno przyniesie efekty, jesteśmy o tym mocno przekonani, ale tak jak każde działanie wymaga ono trochę czasu i cierpliwości 🙂 Powodzenia!

Jeżeli nie zapoznałeś/aś się jeszcze ze wszystkimi częściami artykułu to podajemy odnośniki do pozostałych części poniżej.

Krok po kroku: Integracja ze stroną www cz. 1/3. Dodawanie formularza subskrypcji.
Krok po kroku: Integracja ze stroną www cz. 2/3. Opcje formularza.
Krok po kroku: Integracja ze stroną www cz. 3/3. Konfiguracja przekierowań.