W języku polskim – wyskakujące okno, po angielsku termin bardziej znany – pop-up. Jest jedną z funkcji strony WWW, która powoduje automatyczne uruchamianie nowego okienka z konkretną treścią w przeglądarce internetowej. Jeżeli spojrzeć wstecz, pierwsze pop-upy pojawiły się pod koniec XX wieku, w okresie boomu internetowego, jako dodatkowy sposób na powiększenie przychodów pochodzących z reklam.

Jeżeli zależy nam na zwiększeniu swojej sprzedaży w e-sklepie warto zoptymalizować proces zapisu do newslettera na własnej stronie internetowej.  Najprostszym sposobem oprócz umieszczenia okienka do samodzielnego wpisywania adresu e-mail, jest przygotowanie i uruchomienie pop-upu, który zapewni nam zwiększoną liczbę zapisów.

Pop-upy są używane przez najlepszych sprzedawców internetowych. Większość osób uważa je jednak za coś, co przeszkadza im podczas przeglądania strony WWW.  Pojawiły się również zabezpieczenia przeglądarek, które w dużej mierze wyłączają wyskakujące okienka. Mimo tego sprzedawcy online, zauważając duże sukcesy pop-upów, dalej nie rezygnują z tej formy zapisu do newslettera.

pop up e-mail newsletter bdsklep.pl

Na co warto zwrócić uwagę podczas tworzenia i wdrażania pop-upa na stronę?

1. Czas

Musimy zastanowić się kiedy na stronie pojawi się nasz pop-up. Czy będzie to 5, 10 czy 30 sekund? Czy pojawi się on może po pierwszym kliknięciu? W tym wypadku należy przeprowadzić serię testów, które najlepiej pokażą nam kiedy najkorzystniej go włączyć.

pop up kolba.pl newsletter e-mail

2. Ilość

Czy pop-up powinien pojawiać się za każdym razem po otworzeniu naszej strony internetowej? Osobiście uważam, że w tym przypadku należy zachować umiar, aby nie zrazić odbiorcy do naszej strony. Możliwe, że wystarczy, aby formularz pojawiał się tylko raz. Pamiętajmy też żeby pop-up nie wyświetlał się osobom, które są już zapisane do naszej bazy mailingowej.

estyl popup

3. Korzyści

Ważnym aspektem jest pokazanie na pop-upie możliwie jak największej ilości korzyści jakie otrzyma odbiorca po zapisaniu się do newslettera. Muszą one zostać przedstawione jasno i klarownie, aby użytkownik nie miał problemu ze zrozumieniem treści. Nie chodzi tylko o informacje o rabacie, prezencie czy gratisie, ale także pokazanie tego, że wiadomości, które będzie otrzymywał zostaną przygotowane tylko dla niego. Takie działanie zdecydowanie zachęci do subskrybowania i sprawi, że odbiorca poczuje się wyjątkowy i będzie ich stale oczekiwał.

pop up kiwizoo.pl e-mail newsletter

4. Zamknięcie

Musimy sobie zdawać sprawę, że nie każdy użytkownik ma ochotę zapisać się do naszego newslettera. Dlatego starajmy się nie utrudniać zamknięcia naszego pop-upa. Przygotujmy widoczny „x” w prawym górnym rogu lub w samej już treści wstawmy przycisk „Nie, dziękuję”.

pop up kulturystyka.sklep.pl e-mail newsletter

5. Dane subskrybenta

Musimy założyć, że użytkownicy z reguły są leniwi i im mniej informacji będziemy od nich wymagać tym lepiej :-). Na początek wystarczy tylko e-mail i imię. Jeżeli chcemy zebrać większą ilość danych, wyślijmy osobnego e-maila lub przygotujmy landing page. Zebranie informacji o subskrybencie pomoże nam przygotowywać bardziej spersonalizowane e-maile.

pop up newsletter e-mail

Pop-up jest idealnym narzędziem dzięki któremu zwiększymy naszą bazę subskrybentów. Jednak tak jak przy każdym działaniu w przypadku sprzedaży online, należy dobrze zaplanować jego wygląd oraz działanie. Powinniśmy skupić się na każdym aspekcie i przeanalizować go nie tylko pod kątem naszego sklepu internetowego i sprzedaży, ale także naszych klientów oraz ich zachowań. Nawet po uruchomieniu pop-upa na stronie należy stale monitorować uzyskane wyniki i optymalizować wprowadzone treści.

0 Comments

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*