Tworzenie Szablonów

Szablony w Sendingo są sposobem na usprawnienie naszej pracy z systemem i pomagają ograniczyć nakład pracy wkładany w kolejne mailingi.

Szablony to całościowo skomponowane e-maile składające się z treści, grafiki i układu. Jeżeli często wysyłamy podobne wizualnie do siebie mailingi to możemy z powodzeniem stworzyć szablon i korzystać z niego powtórnie przy kolejnych wysyłkach.

Szablony

Przykładowe inspiracje do Tworzenia własnych kampanii i szablonów znajdziesz na naszym pintereście o tu: http://pinterest.com/sendingo/

Oczywiście jeśli potrzebujesz profesjonalnego szablonu, chętnie go dla Ciebie przygotujemy. Zobacz nasz cennik.

Tworząc nowy szablon działaj zgodnie z najlepszymi praktykami. Użytkownicy patrząc na tytuł lub nadawcę intuicyjnie wiedzą czy daną wiadomość przeczytają, czy też ją od razu usuną. Te dwa pola są jednym z najważniejszych czynników wpływających na otwieralność poczty i warto poświęcić im sporo uwagi.

Kilka podstawowych reguł, których należy przestrzegać:

  • Tytuł maila nie powinien być za długi (od 20 do 50 znaków),
  • Tytuł powinien być bardziej generalny niż specyficzny,
  • Tytuł wiadomości pisany jest małymi literami (NIE DUŻYMI),
  • Tytuł powinien przekazywać treść informacyjną,
  • Tytuł nie powinien zawierać zbyt dużej liczby słów spamowych takich jak: Darmowy, Free, Wygrałeś, Kliknij tutaj,
  • Pole nadawca powinno zawierać nazwę sklepu.

Z tą wiedzą wróćmy do edycji formularza szablonu:

Formularz Edycji Szablonu

Formularz edycji szablonu składa się z kilku pól obowiązkowych, jakie musimy wypełnić:

  • nazwa – jest to nazwa szablonu w naszej bibliotece szablonów, nie jest to tytuł maila, z jakim zostanie wysłana nasza wiadomość,
  • treść HTML – w tym polu komponujemy wizualnie lub w trybie źródło dokumentu, piszemy kod HTML danego szablonu,
  • treść TXT – jest to wersja tekstowa danego szablonu – pamiętajmy o tym by zawsze ją dostarczyć, jak już wspominaliśmy wcześniej odbiorca nie zawsze może zobaczyć grafikę dołączoną do naszego e-mail’a (np.: poprzez blokady nakładane przez programy pocztowe) stąd niech nasz e-mail nie będzie kompletnie nieczytelny i załączmy również wersję tekstową.

Formularz edycji szablonu - wersja HTML

Jak widać na powyższym rysunku stworzyliśmy wizualnie atrakcyjny szablon e-maila gotowego do wysyłki. W następnych krokach wykorzystamy tak stworzony szablon by przeprowadzić kampanię e-mail marketingową.

0 Comments

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*