Tworzenie i przygotowanie nowej kampanii

Lista kampanii

Na rysunku przedstawiona została lista kampanii, jakie przeprowadzono w systemie Sendingo. Lista ta na razie jest pusta. Jest ona podzielona na foldery oraz etykiety, które można nazywać samodzielnie.

Foldery, w których system organizuje kampanie to:

  • Wszystkie – czyli wszystkie kampanie, jakie utworzyliśmy w systemie,
  • Szkice – kampanie, nad którymi aktualnie pracujemy,
  • Zaplanowane – kampanie zaplanowane do wysyłki i oczekujące w kolejce,
  • W trakcie wysyłki – kampanie aktualnie przetwarzane przez system i rozsyłane do odbiorców,
  • Zakończone – kampanie zakończone.

Aby utworzyć nową kampanię przejdź do zakładki Kampanie i kliknij w przycisk Utwórz kampanię.

Tworzenie nowej kampanii krok 1

Kreator tworzenia kampanii został podzielony na 4 kroki. W tym artykule opiszemy pierwsze trzy.

  1. Nadanie nazwy kampanii, określenie jej podstawowych parametrów (etykieta, adres nadawcy, adres do odpowiedzi) oraz określenie listy odbiorców spośród utworzonych wcześniej w systemie list subskrybentów.
  2. Wybór szablonu z pośród listy zdefiniowanych wcześniej w systemie szablonów.
  3. Treść – określenie tematu maila, nadanie treści szablonowi zarówno HTML jak i wersji tekstowej.
  4. Wysyłka – przekazanie kampanii do wysyłki.

Tworzenie nowej kampanii – krok 1

Zanim utworzymy kampanię omówimy formularze poszczególnych kroków kreatora.

Tworzenie kampanii krok 1 - Omówienie

Formularz w kroku pierwszym wymaga od nas zdefiniowania nazwy kampanii, pod jaką będzie wyświetlana w naszym systemie, określenia ustawień adresu nadawcy – od kogo użytkownik otrzymuje e-mail, na jaki adres może na niego odpowiedzieć oraz określenie listy odbiorców pośród zdefiniowanych wcześniej list subskrybentów w systemie.

Tworzenie nowej kampanii – krok 2

Tworzenie kampanii krok 2 - Omówienie

W kroku drugim kreatora wybieramy szablon maila, którego chcemy użyć w tworzonej kampanii wśród wszystkich zdefiniowanych wcześniej w systemie szablonów – jeżeli żaden z szablonów nas nie interesuje możemy wybrać Pusty i stworzyć szablon wraz z treścią w kolejnym kroku.

Tworzenie nowej kampanii – krok 3

Tworzenie kampanii krok 3 - Omówienie

W kroku trzecim kreatora definiujemy treść e-maila, który chcemy wysłać. Kreator wymaga od nas nadania tematu wiadomości oraz wprowadzenia treści w wybrany szablon mailingu. Pamiętaj o wspomnianych wcześniej wskazówkach dotyczących komponowania wiadomości e-mail.

Warto też udostępniać Twój mailing w postaci HTML dostępnej w przeglądarce. Link „Zobacz maila w przeglądarce” umieszczony w mailu to kolejna dobra praktyka, pozwalająca zwiększyć efektywność kampanii mailingowych.

Dostawcy obsługujący skrzynki pocztowe różnie podchodzą do przesyłanych maili. Nie każda wiadomość widziana jest przez odbiorców w sposób oczekiwany przez nadawcę. Odesłanie do oferty online sprawi, że klient zobaczy ją w pełnej krasie.

Tym razem to tyle. Do zobaczenia w kolejnej części poradnika.

0 Comments

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*