Tworzenie i przygotowanie nowej kampanii
Na rysunku przedstawiona została lista kampanii, jakie przeprowadzono w systemie Sendingo. Lista ta na razie jest pusta. Jest ona podzielona na foldery oraz etykiety, które można nazywać samodzielnie.
Foldery, w których system organizuje kampanie to:
- Wszystkie – czyli wszystkie kampanie, jakie utworzyliśmy w systemie,
- Szkice – kampanie, nad którymi aktualnie pracujemy,
- Zaplanowane – kampanie zaplanowane do wysyłki i oczekujące w kolejce,
- W trakcie wysyłki – kampanie aktualnie przetwarzane przez system i rozsyłane do odbiorców,
- Zakończone – kampanie zakończone.
Aby utworzyć nową kampanię przejdź do zakładki Kampanie i kliknij w przycisk Utwórz kampanię.
Kreator tworzenia kampanii został podzielony na 4 kroki. W tym artykule opiszemy pierwsze trzy.
- Nadanie nazwy kampanii, określenie jej podstawowych parametrów (etykieta, adres nadawcy, adres do odpowiedzi) oraz określenie listy odbiorców spośród utworzonych wcześniej w systemie list subskrybentów.
- Wybór szablonu z pośród listy zdefiniowanych wcześniej w systemie szablonów.
- Treść – określenie tematu maila, nadanie treści szablonowi zarówno HTML jak i wersji tekstowej.
- Wysyłka – przekazanie kampanii do wysyłki.
Tworzenie nowej kampanii – krok 1
Zanim utworzymy kampanię omówimy formularze poszczególnych kroków kreatora.
Formularz w kroku pierwszym wymaga od nas zdefiniowania nazwy kampanii, pod jaką będzie wyświetlana w naszym systemie, określenia ustawień adresu nadawcy – od kogo użytkownik otrzymuje e-mail, na jaki adres może na niego odpowiedzieć oraz określenie listy odbiorców pośród zdefiniowanych wcześniej list subskrybentów w systemie.
Tworzenie nowej kampanii – krok 2
W kroku drugim kreatora wybieramy szablon maila, którego chcemy użyć w tworzonej kampanii wśród wszystkich zdefiniowanych wcześniej w systemie szablonów – jeżeli żaden z szablonów nas nie interesuje możemy wybrać Pusty i stworzyć szablon wraz z treścią w kolejnym kroku.
Tworzenie nowej kampanii – krok 3
W kroku trzecim kreatora definiujemy treść e-maila, który chcemy wysłać. Kreator wymaga od nas nadania tematu wiadomości oraz wprowadzenia treści w wybrany szablon mailingu. Pamiętaj o wspomnianych wcześniej wskazówkach dotyczących komponowania wiadomości e-mail.
Warto też udostępniać Twój mailing w postaci HTML dostępnej w przeglądarce. Link „Zobacz maila w przeglądarce” umieszczony w mailu to kolejna dobra praktyka, pozwalająca zwiększyć efektywność kampanii mailingowych.
Dostawcy obsługujący skrzynki pocztowe różnie podchodzą do przesyłanych maili. Nie każda wiadomość widziana jest przez odbiorców w sposób oczekiwany przez nadawcę. Odesłanie do oferty online sprawi, że klient zobaczy ją w pełnej krasie.
Tym razem to tyle. Do zobaczenia w kolejnej części poradnika.