Tworzenie i przygotowywanie nowej kampanii
Krok 3 – Szybki Test
Zanim nadasz kampanię e-mail marketingową do klientów, wyślij ją testowo do siebie.
Sprawdź, jak wygląda w różnych programach pocztowych, takich jak Outlook czy Thunderbird, jak prezentuje się w przeglądarkach internetowych (Firefox, Chrome, IE) oraz w różnych systemach operacyjnych.
Ta prosta czynność pozwoli uniknąć błędów i sprawi, że treść maila będzie czytelna dla wszystkich odbiorców.
Wykonując szybki test, wyślesz e-mail do zaznaczonej grupy subskrybentów – maksymalnie 20 odbiorców.
Jak widać na powyższym rysunku test przebiegł pomyślnie. Przejdźmy do ostatniego kroku kreatora i przekażmy kampanię do wysyłki.
Tworzenie nowej kampanii – Krok 4
W kroku czwartym kreatora widzimy podsumowanie utworzonej kampanii (pamiętaj w każdym momencie możesz wrócić do poprzednich kroków i nanieść zmiany).
Musimy także określić parametry wysyłki:
- ustawienie wysyłki do kolejki – oznacza, że mailing zostanie wysłany przez system natychmiast, gdy będzie on do tego gotowy (zależy to od ilości prowadzonych wysyłek w danym czasie),
- wysłanie w określonym dniu i czasie – rezerwujemy konkretną datę, kiedy chcemy przeprowadzić wysyłkę,
- na razie nie wysyłaj – zapisujemy kampanię, jako wersję roboczą – możemy do niej powrócić w dowolnym momencie i ustawić do wysłania,
- włącz Google Analytics dla kampanii – integrujesz twoją kampanię z Google Analytics, co pozwala na skorzystanie z możliwości zaawansowanych statystyk kampanii.
Mierz wyniki |
Mierz opłacalność, wykonywanych działań e-mail marketingowych.
Połączenie kampanii z Google Analitics, pozwoli zbadać większość parametrów i oszacować efekty. Korzystaj z rozwiązań, jakimi są programy zewnętrzne, automatycznie zbierające wyniki, przedstawiające je w czytelnym interfejsie. |
Google Analitycs jest to narzędzie wykorzystywane przez praktycznie każdy sklep i stronę internetową, poniżej przedstawiam przykład możliwych do podejrzenia informacji związanych z naszą wysyłką, jeśli linki wiadomości są prawidłowo oznaczone.
Wysyłamy kampanię!
Gdy kampania jest gotowa kliknij w przycisk “Ustaw do wysłania” – kampania zostanie dodana do kolejki, a następnie rozesłana do Twoich klientów!
W zakładce “Kampanie” możesz w każdej chwili zobaczyć aktualny status kampanii:
Do poczytania w kolejnej części!