Tworzenie i przygotowywanie nowej kampanii

Krok 3 – Szybki Test

Tworzenie kampanii - Krok 3 - Szybki test

Zanim nadasz kampanię e-mail marketingową do klientów, wyślij ją testowo do siebie.

Sprawdź, jak wygląda w różnych programach pocztowych, takich jak Outlook czy Thunderbird, jak prezentuje się w przeglądarkach internetowych (Firefox, Chrome, IE) oraz w różnych systemach operacyjnych.

Ta prosta czynność pozwoli uniknąć błędów i sprawi, że treść maila będzie czytelna dla wszystkich odbiorców.

Wykonując szybki test, wyślesz e-mail do zaznaczonej grupy subskrybentów – maksymalnie 20 odbiorców.

Testowa Kampania

Jak widać na powyższym rysunku test przebiegł pomyślnie. Przejdźmy do ostatniego kroku kreatora i przekażmy kampanię do wysyłki.

Tworzenie nowej kampanii – Krok 4

Tworzenie kampanii - Krok 4

W kroku czwartym kreatora widzimy podsumowanie utworzonej kampanii (pamiętaj w każdym momencie możesz wrócić do poprzednich kroków i nanieść zmiany).

Musimy także określić parametry wysyłki:

  • ustawienie wysyłki do kolejki – oznacza, że mailing zostanie wysłany przez system natychmiast, gdy będzie on do tego gotowy (zależy to od ilości prowadzonych wysyłek w danym czasie),
  • wysłanie w określonym dniu i czasie – rezerwujemy konkretną datę, kiedy chcemy przeprowadzić wysyłkę,
  • na razie nie wysyłaj – zapisujemy kampanię, jako wersję roboczą – możemy do niej powrócić w dowolnym momencie i ustawić do wysłania,
  • włącz Google Analytics dla kampanii – integrujesz twoją kampanię z Google Analytics, co pozwala na skorzystanie z możliwości zaawansowanych statystyk kampanii.
Mierz wyniki
Mierz opłacalność, wykonywanych działań e-mail marketingowych.

Połączenie kampanii z Google Analitics, pozwoli zbadać większość parametrów i oszacować efekty. Korzystaj z rozwiązań, jakimi są programy zewnętrzne, automatycznie zbierające wyniki, przedstawiające je w czytelnym interfejsie.

Google Analitycs jest to narzędzie wykorzystywane przez praktycznie każdy sklep i stronę internetową, poniżej przedstawiam przykład możliwych do podejrzenia informacji związanych z naszą wysyłką, jeśli linki wiadomości są prawidłowo oznaczone.

Wysyłamy kampanię!

Gdy kampania jest gotowa kliknij w przycisk “Ustaw do wysłania” – kampania zostanie dodana do kolejki, a następnie rozesłana do Twoich klientów!

W zakładce “Kampanie” możesz w każdej chwili zobaczyć aktualny status kampanii:

Lista Kampanii

Do poczytania w kolejnej części!

0 Comments

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*