Statystyki kampanii

Sendingo umożliwia przeglądanie statystyk kampanii. Aby zobaczyć dotychczasowe wyniki Twoich kampanii e-mail marketingowych przejdź do zakładki “Statystyki”. Jest to opcja która wyróżnia systemy zewnętrzne (jak Sendingo) od tych prostych, często wbudowanych w standardowe systemy sklepowe czy systemy cms, np. Joomla!.

To w statystykach, ich analizie i odpowiednich reakcjach e-mail marketera tkwi prawdziwa siła dobrego e-mail marketingu.

Sendingo mierzy dla Ciebie takie dane jak:

  • Liczba wysłanych maili w danej kampanii;
  • Liczba otwartych maili;
  • Liczba kliknięć w danej kampanii (każde kliknięcie w dowolny link w treści maila jest mierzone przez nasze oprogramowanie);
  • Odbicia twarde i miękkie.

Odbicia

Odbicia to innymi słowy wiadomości niedostarczone do klienta. Dzielimy je na twarde i miękkie.

Odbicia twarde to takie odbicia, w których mamy pewność, że dana wiadomość nie będzie mogła być dostarczona na podany adres nawet w przyszłości, np. podany adres e-mail nie istnieje.

Odbicia miękkie, czyli takie odbicia, które mówią, że w tym konkretnym przypadku wiadomość nie mogła zostać dostarczona, np. z powodu tymczasowego przepełnienia skrzynki.

Raporty szczegółowe

Gdy klikniemy w jedną z kampanii widoczną na powyższym rysunku uzyskamy ekran szczegółowych statystyk kampanii:

Klikając „pdf” w kolumnie „Raporty” możemy wygenerowanć plik PDF z podsumowaniem statystyk danej kampanii.

Wybierając raport „Kliknięcia” zobaczysz podgląd wizualny, tzw. mapę kliknięć. Dowiesz się z niej, które linki (obrazki) najczęściej były klikane w wiadomości. Pozwala to łatwo zorientować się co było interesujące dla naszych odbiorców i jakie teksty (grafiki) przyciągały ich uwagę. Zdecydowanie polecam tam zaglądać.

0 Comments

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*