Niewiele osób zdaje sobie sprawę jaką moc sprawczą ma tak niewielka rzecz jaką jest preheader. Czymże on jest i jak można skutecznie go wykorzystać w e-mail marketingu?
Preheader to tekst, który pojawia się w wybranych skrzynkach e-mailowych zaraz obok tematu. W samej zaś wiadomości widnieje w lewym górnym rogu ponad logiem i bannerem. Zawiera on informacje na temat głównego przekazu treści e-maila (promocje, zniżki, kupony, itp.) i jest dopełnieniem tytułu. Tym samym jest atrakcyjny dla odbiorcy. Zawiera najczęściej od 40 do 140 znaków – wszystko zależne jest od rodzaju skrzynki odbiorczej, np. iPhone wyświetla 140 znaków w temacie, Gmail około 100.
E-mail z użyciem preheader’a:
Treść wiadomości z użyciem preheader’a:
Bez preheadera wiadomość może wyglądać następująco:
Treść bez użycia preheader’a:
Preheader jest pierwszą rzeczą obok tytułu, którą odbiorca może zobaczyć. Dlatego tak ważna jest jego odpowiednia treść, która wpływa na zwiększenie otwarć i kliknięć na etapie gdy klienci sprawdzają swoją pocztę.
Dlaczego użyć preheder’a?
- Większość skrzynek pocztowych blokuje obrazy – preheader i tak będzie widoczny, więc nie musimy się obawiać, że klient nie zobaczy jego treści.
- W takich skrzynkach jak Gmail, Onet oraz na iPhone’ie, preheader wyświetli się jeszcze przed otwarciem e-maila jako dopełnienie tematu wiadomości.
- Preheader jest idealnym sposobem dla streszczenia zawartości newslettera i przekazania w skrócie jego treści marketingowej, dzięki czemu zachęca do przeczytania całej wiadomości.
- Preheader jest dobrym rozwiązaniem kiedy nazwa marki nie zmieści się nam w tytule.
Co powinien zawierać preheader?
- Interesujący i ciekawy call to action („sprawdź teraz”, „przeczytaj/ dowiedz się więcej”), który zachęci klienta do przeczytania całej wiadomości.
- Link do otwarcia newslettera w nowym oknie lub karcie przeglądarki.
- Prośbę o dodanie do listy adresowej – unikniemy trafienia wiadomości do folderu SPAM.
Co zrobić aby stworzyć dobry preheader?
- Nie twórz zbyt długiego tekstu – ze względu na różne skrzynki odbiorcze oraz urządzenia na których są wyświetlane.
- Unikaj powtarzania się.
- Nie zaczynaj od słów „Zobacz w Internecie” – jest to marnowanie cennej przestrzeni.
- Dodaj do preheader’a odnośnik do Twojej strony – jest to dobre rozwiązanie dla niecierpliwych klientów.
Jeżeli nie chcesz aby Twój preheader był widoczny w samej już wiadomości napisz go czcionką w kolorze tła o rozmiarze 1px. W ten sposób nie zaburzy wyglądu Twojej wiadomości.
Większość poradników podaje informacje o tym, że preheader powinien zawierać link do wypisu z listy e-mailingowej, jednak moim zdaniem taka informacja powinna znajdować się na samym końcu wiadomości – nie chcemy przecież skupiać uwagi odbiorcy od razu na wypisaniu się z newslettera, tylko chcemy zachęcić go do zapoznania się z treścią e-maila, nie mówiąc już o zachęceniu go do skorzystania z oferty proponowanej w e-mailu.
Ostatnia rada: testuj. Staraj się używać różnych opcji formatowania tekstu i tła aby Twój preheader wyglądał jak najlepiej. Nie bój się też korzystać z platform do e-mail marketingu oraz funkcji testów A/B.