Kilka słów o kulturystyka.sklep.pl
Kulturystyka.sklep.pl – to miejsce w internecie gdzie możesz zaopatrzyć się praktycznie w każdy istniejący suplement lub odżywkę dla kulturystów. Aby sklep spełniał wymagania klientów na bieżąco prowadzone są działania optymalizacyjne, nie tylko w samym sklepie, ale także i obsłudze, czy kontakcie z klientem.

Sendingo ma przyjemność współpracować z kulturystyka.sklep.pl w ramach e-mail marketingu i o tym kilka słów w tym artykule.

Baza mailowa klienta zbierana jest od samego początku istnienia sklepu i zawiera najbardziej wartościowe z punktu widzenia eMail Marketera adresy, czyli adresy klientów, czy użytkowników sklepu, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie wiadomości promocyjnych będąc na stronie sklepu.

Newslettery zawierają nie tylko promocje, ale także regularne informacje ze świata kulturystyki i wyjątkowo ciekawe artykuły tworzone specjalnie na potrzeby newslettera. Cała polityka właścicieli sklepu skierowana jest na zadowolenie i wyjątkowo dobrą obsługę klienta. A przygotowywane do newslettera treści są tego odpowiednim podkreśleniem.

Czym zachęcić klienta do regularnego przeglądania wiadomości?

Należy pamiętać, że newslettery to wiadomości które muszą wzbudzać zainteresowanie – w przeciwnym wypadku subskrybenci przestaną je czytać, a za jakiś czas się wypiszą. Dlatego warto regularnie testować różne rozwiązania, bo to co dzisiaj się sprawdza, za jakiś czas może być nieaktualne. Co więcej, to co sprawdza się w jednym sklepie, na konkretnej bazie, niekoniecznie sprawdzi się w innym.

Na końcu tego artykułu przedstawimy kilka wykresów, które pokażą możliwe różnice pomiędzy wysyłkami, jednak nie będziemy łączyć ich z żadnym konkretnym testem – powód? Nie chcemy zachęcać nikogo do powielania rozwiązań ekspertów i liderów branży, a do robienia własnych eksperymentów, na których odkryjecie potrzeby Waszych użytkowników.

Wybrane testy jakie przeprowadziliśmy razem z kulturystyka.sklep.pl:
Zadaliśmy sobie jedno z podstawowych pytań, czy należy robić tytuły chwytliwe, krótkie, luźno związane z treścią, czy może tytułu dłuższe, konkretne, jasno pokazujące co jest wewnątrz wysyłki, tak, aby nie trzeba było nawet jej otwierać.

Sprawdzaliśmy również, czy lepsza okaże się wysyłka, w której na bannerze umieścimy kobietę, czy mężczyznę. Można by przypuszczać, że skoro kulturyści to typowo męska grupa, kobieta na bannerze wzbudzi więcej zainteresowania, ale czy rzeczywiście tak było? Czy to w ogóle może mieć znaczenie?

Bannery:
   

Wysyłka 1: https://panel.sendingo.pl/kampania/2vx
Wysyłka 2: https://panel.sendingo.pl/kampania/2zp

Weryfikowaliśmy także, czy warto umieszczać w newsletterze kategorie produktów, czy może lepiej same produkty? Tak naprawdę, to należy robić różne newslettery, bawiąc się układem. Zatem i produktowe, i newslettery z kategoriami, ale można zadać sobie pytanie, czy lepiej zrobić jeden banner i produkty, czy może banner i kategorie. Jak myślicie? I jak często robić które?

Przetestowaliśmy również pewną wydawałoby się, rzecz zupełnie oczywistą (zresztą nie pierwszy raz) – czy na bannerze powinien być przycisk C2A, czy też może go tam nie umieszczać? Uwierzcie nam, kiedyś bardzo się zdziwiliśmy, że brak przycisków C2A zwiększył ilość kliknięć. W kulturystyka.sklep.pl i ten element testowaliśmy.

Bannery:
   

Wysyłka 1: https://panel.sendingo.pl/kampania/3ak
Wysyłka 2: https://panel.sendingo.pl/kampania/3ay

Zapraszamy do dyskusji o testach A/B w komentarzu, jakie są Wasze odczucia dotyczące wymienionych testów? Warto, nie warto?

Efekty testów A/B
Poniżej możecie spojrzeć na wybrane wykresy i przypatrzeć się jak mogą różnić się wyniki. Należy mieć na uwadze, że w ogólnym rozrachunku nie interesuje nas tylko różnica w pojedynczej wysyłce, ale znaczenie ma to, czy wraz ze wzrostem czasu, wysyłki i działania w zakresie email marketingu przynoszą coraz większy przychód i większe zadowolenie klientów.

Ciekawe jest również pytanie, czy jest jakaś granica w przychodzie jaki można wygenerować korzystając z danej konkretnej bazy. Pewnie jest, ale gdzie, czy już go udało się osiągnąć, czy jest jeszcze potencjał?

Podsumowanie

Oprócz regularnych testów, warto rozwijać swoją bazę, budować ją tak, aby powiększała się, poszukując nowych źródeł ruchu, testując nie tylko newslettery, ale wszystkie kampanie email marketingowe.

Kulturystyka.sklep.pl, to miejsce, które nie bezpodstawnie zajmuje jedno z pierwszych miejsc na liście sklepów z odżywkami dla kulturystów. Oby takich sklepów w sieci było coraz więcej! Zachęcamy do zakupów i do zapisu do newslettera ;-).

0 Comments

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*